S piškotki izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo. Z uporabo naših storitev se strinjate z uporabo piškotkov. V redu Piškotki, ki jih uporabljamo Kaj so piškotki?
Domov  /  Obveščanje javnosti  /  Novice evropskih skladov  /  Aktualne novice  /  166 milijonov evropskih sredstev za elektrifikacijo železniške proge Pragersko-Hodoš

166 milijonov evropskih sredstev za elektrifikacijo železniške proge Pragersko-Hodoš

Evropska komisija je Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo danes posredovala sklep o sofinanciranju prve faze projekta rekonstrukcije, elektrifikacije in nadgradnje železniške proge Pragersko–Hodoš ter za posodobitev modernizacijo nivojskih prehodov in izvedbo podhodov na železniških postajah. Gre za t.i. veliki projekt, katerega skupna vrednost je ocenjena na 329,8 milijona evrov, v višini 166,2 milijona evrov pa bo sofinanciran iz Kohezijskega sklada (KS). Gradbena dela na projektu, ki se bo predvidoma zaključil do konca leta 2015, že potekajo.

V okviru celovitega projekta, ki se bo izvajal v dveh fazah, so zajeti rekonstrukcija, elektrifikacija in nadgradnja železniške proge Pragersko–Hodoš za hitrosti do 160 km/h ter modernizacija nivojskih prehodov in izvedba podhodov na železniških postajah. V okviru prve faze, ki je predmet tokratnega sklepa o sofinanciranju, je predvidena elektrifikacija, rekonstrukcija in nadgradnja železniške proge, vključno z ukrepi za preprečevanje čezmernih vplivov na okolje.

Projekt je del vseevropskega prometnega omrežja (TEN-T), natančneje železniške osi Lyon–Trst–Divača / Koper–Divača–Ljubljana–Budimpešta–meja z Ukrajino, ki je prednostni projekt TEN-T št. 6 in poteka tudi po V. evropskem prometnem koridorju, ki je eden od deset prednostnih železniških koridorjev med Evropsko unijo in drugimi evropskimi državami.

Odsek železniške proge Pragersko–Hodoš je edini odsek V. evropskega prometnega koridorja, ki ni elektrificiran. Z razvojem pristanišča Koper kot pomembnega uvozno-izvoznega in tranzitnega pristanišča bo ta proga prevzemala vse večje količine mednarodnega tovora v smeri proti Madžarski, Slovaški, Češki, Poljski, Ukrajini in obratno proti pristanišču Koper ter Italiji.

Tudi v minulih letih so se izvajala vlaganja v izgradnjo in posodobitev proge, tako je bila med Pragerskim in Ormožem – prav tako s pomočjo evropskih sredstev - posodobljena tako proga kot tudi njene signalnovarnostne in telekomunikacijske naprave.

Z uresničitvijo tokratnega projekta, ki predstavlja nadgradnjo omenjenih del v minulih letih, se bodo izboljšale prometne storitve, povečala se bo hitrost vlakov ter zmogljivost proge za prihodnje prometne potrebe V. vseevropskega železniškega koridorja.

V okviru prve faze projekta je predvidena elektrifikacija 109 kilometrov obstoječe železniške proge Pragersko-Hodoš-državna meja, vključno s tiri in izgradnjo voznih vodov, izgradnja petih novih elektronapajalnih postaj, postavitev 13,5 kilometrov protihrupne ograje, izvedba ukrepov pasivne protihrupne zaščite na 166 stavbah ter rekonstrukcija 5 postaj in 9 postajališč kot tudi 6 večjih jeklenih mostov (4 bodo obnovljeni, 2 pa bosta zamenjana v celoti).

Z drugo fazo projekta - modernizacijo nivojskih prehodov Pragersko-Hodoš - bo zgrajenih 19 izvennivojskih križanj, 27 nivojskih prehodov bo zavarovanih z avtomatsko napravo za zavarovanje in zapornicami, 32 nivojskih prehodov pa bo ukinjenih. Tudi za izvedbo te faze je predvideno sofinanciranje iz evropskih sredstev.

V okviru Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture je to že enajsti (11.) potrjeni veliki projekt iz Slovenije.

Pred njim je Evropska komisija izdala odločbe za sedem projektov s področja prometa (štirje avtocestni odseki, izgradnja potniškega terminala na Aerodromu Ljubljana, modernizacija železniške proge Divača-Koper in za projekt uvedbe digitalnega radijskega sistema na slovenskem železniškem omrežju) ter za tri projekte s področja okolja (nadgradnja regionalnega centra za ravnanje z odpadki v Osrednjeslovenski regiji, nadgradnja sistema za spremljanje in analiziranje vodnega okolja v Sloveniji ter za celovito oskrbo s pitno vodo v Šaleški dolini).

V programskem obdobju 2007-2013 Evropska komisija potrjuje le t.i. velike projekte. To so tisti projekti, ki so sofinancirani iz Kohezijskega sklada ali Evropskega sklada za regionalni razvoj in katerih skupna vrednost presega 50 milijonov evrov. Projekte pod omenjeno vrednostjo potrjujejo države članice.

Sredstva 1,57 milijarde evrov vrednega Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture so v prvi vrsti namenjena posodobitvi ali novogradnji infrastrukture s področja okolja in prometa, v manjši meri pa tudi za projekte s področja trajnostne rabe energije.

Akcije dokumenta
Barvni ornament

Informacije o pridobivanju evropskih sredstev na spletni strani

Ali se vam zdi, da je na spletni strani dovolj informacij o pridobivanju evropskih sredstev?

  • informacij je preveč
  • informacij je ravno prav
  • informacije so pomankljive
  • informacij ni dovolj
Služba Vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana

RSS      Stik      Struktura strani