S piškotki izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo. Z uporabo naših storitev se strinjate z uporabo piškotkov. V redu Piškotki, ki jih uporabljamo Kaj so piškotki?
Domov  /  Obveščanje javnosti  /  Novice evropskih skladov  /  Aktualne novice  /  Evropska sredstva tudi za razvoj železniške infrastrukture

Evropska sredstva tudi za razvoj železniške infrastrukture

Dogodek Operativnega programa okoljske in prometne infrastrukture za programsko obdobje 2007 – 2013 (OP ROPI)

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je skupaj z Ministrstvom za infrastrukturo in prostor 16. septembra 2013 organiziralo dogodek o evropski kohezijski politiki v Sloveniji, s katerim je predstavilo projekte s področja železniške infrastrukture, sofinancirane v okviru 1,6 milijarde evrov vrednega Operativnega programa okoljske in prometne infrastrukture za programsko obdobje 2007 – 2013 (OP ROPI). Obiskovalci so se lahko zapeljali z vlakom med Ljutomerom in Ormožem in si ogledali dela na projektu Rekonstrukcija, elektrifikacija in nadgradnja železniške proge Pragersko–Hodoš za hitrosti do 160 km/h, modernizacija nivojskih prehodov in izgradnja podhodov na železniških postajah. Posodobljena železniška proga bo po letu 2015 eden od najmodernejših in najvarnejših odsekov železniške proge v Sloveniji, ki bo krajem ob železnici dala nov zagon in razvojni potencial. 

Dogodek OP ROPI 1


S pomočjo evropskih sredstev je bilo v Sloveniji doslej sofinanciranih že več kot 5000 projektov. V okviru OP ROPI so bile od njegove potrditve leta 2007 do danes izdane odločbe o dodelitvi sredstev za 88 projektov, in sicer za 50 projektov s področja okolja in 38 projektov s področja prometa, katerih skupna vrednost znaša dobrih 2,99 milijarde evrov. Projekti, ki so sofinancirani iz Kohezijskega sklada oz. Evropskega sklada za regionalni razvoj, vključujejo tudi centre za ravnanje z odpadki, vodovodna in kanalizacijska omrežja, čistilne naprave, projekte s področja trajnostne rabe energije, na prometnem področju pa poleg železniške infrastrukture tudi avtoceste, obvoznice in regionalne ceste, kolesarske steze, posodobitev letališke infrastrukture na letališču Edvarda Rusjana v Mariboru in poglobitev vplovnega kanala v Luki Koper.  

 

OP ROPI 2

 

Projekt Rekonstrukcija, elektrifikacija in nadgradnja železniške proge Pragersko–Hodoš za hitrosti do 160 km/h, modernizacija nivojskih prehodov in izgradnja podhodov na železniških postajah obsega: elektrifikacijo 109 km obstoječe železniške proge Pragersko–Hodoš-državna meja, vključno s tiri in izgradnjo voznih vodov ter izgradnjo petih novih elektronapajalnih postaj; povečanje hitrosti in zmogljivosti proge; zagotovitev osne obremenitve na kategorijo D4, kar bo doseženo z: nadgradnjo proge Pragersko – Murska Sobota – 1. etapa, ki zajema nadgradnjo železniške proge v dolžini 23,693 km in obnovo postajališč Zamušani, Osluševci, Velika Nedelja in Mekotnjak, v okviru projekta pa bo ukinjenih sedem nivojskih prehodov; nadgradnjo proge Pragersko – Murska Sobota – 2. etapa: ki zajema nadgradnjo železniške proge v dolžini 34,945 km in obnovo postajališč Šikole, Strnišče, Hajdina, Ljutomer mesto in Veržej; rekonstrukcijo proge pred Ormožem (približno 3 km), v Pavlovcih (približno 2 km) in v Ivanjkovcih (približno 1 km) ter rekonstrukcijo postaj Ptuj, Ivanjkovci, Ljutomer, Murska Sobota in Hodoš; rekonstrukcijo 6 večjih jeklenih mostov, od katerih bodo 4 obnovljeni, 2 pa zamenjana z novima objektoma ter postavitev protihrupnih ograj v dolžini 13,522 m in izvedbo pasivne protihrupne zaščite na 166 stavbah. V sklopu projekta modernizacija nivojskih prehodov Pragersko-Hodoš bo zgrajenih 19 izvennivojskih križanj, 27 nivojskih prehodov bo zavarovanih z avtomatsko napravo za zavarovanje in zapornicami ter 32 nivojskih prehodov ukinjenih. Vsa dela bodo predvidoma zaključena do konec leta 2015.

 

OP ROPI 3

 

Elektrifikacija odseka železniške proge Pragersko–Hodoš, edinega odseka petega evropskega prometnega koridorja, ki še ni elektrificiran, je največji projekt, ki se trenutno v Sloveniji sofinancira z evropskimi sredstvi. Njegova skupna vrednost je ocenjena na 465,5 milijona evrov, od tega bo 231,1 milijona evrov prispeval Kohezijski sklad. Proga je zaradi svoje pomembnosti opredeljena tudi  v Smernicah Evropske skupnosti za razvoj čez-evropskega prometnega omrežja ter med trideset prednostnih evropskih projektov. Z zaključkom projekta bo izboljšana kapaciteta in povečana varnost železniškega prometa, prispeval pa bo tudi k zmanjšanju negativnih vplivov prometa na okolje in posledično k preusmeritvi prometa s preobremenjenega cestnega omrežja na železniško. 

 

Več fotografij na naši Facebook strani

 
Akcije dokumenta
Barvni ornament

Informacije o pridobivanju evropskih sredstev na spletni strani

Ali se vam zdi, da je na spletni strani dovolj informacij o pridobivanju evropskih sredstev?

  • informacij je preveč
  • informacij je ravno prav
  • informacije so pomankljive
  • informacij ni dovolj
Služba Vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana

RSS      Stik      Struktura strani