Piškotki, ki jih uporabljamo:
Google Analitycs
Z namenom pridobivanja statistike o obiskanosti spletne strani.Specifični
Specifični piškotki, ki so nujno potrebni za delovanje naše spletne strani.Evropska komisija je Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, v vlogi organa upravljanja za evropske strukturne sklade in Kohezijski sklad, posredovala sklep o sofinanciranju projekta uvedbe digitalnega radijskega sistema (GSM-R) na slovenskem železniškem omrežju. Omenjeni projekt, katerega skupna vrednost znaša 149,5 milijona evrov, bo v višini 99,9 milijona evrov sofinanciran iz Kohezijskega sklada. Gre za ključni projekt modernizacije slovenskega železniškega omrežja.
Cilj projekta je izgradnja in vzpostavitev digitalnega radijskega komunikacijskega sistema (GSM-R) na celotnem omrežju javne železniške infrastrukture v Sloveniji. GSM-R sistem predstavlja odskočno platformo za uvedbo modernih sistemov upravljanja železniškega prometa, s katerimi se dosegajo bistvene izboljšave tako pri propustnosti prog kot tudi pri sami varnosti prometa.
V okviru projekta bo zgrajeno železniško radijsko omrežje GSM-R v skupni dolžini 960 kilometrov, s čimer bo zagotovljena pokritost z radijskim omrežjem na celotnem slovenskem železniškem omrežju.
Poleg izgradnje radijskega omrežja, naložba obsega tudi gradnjo potrebnih kabelskih tras in kabelskih povezav ter vsa pripadajoča gradbena dela. Postavljenih bo več kot 250 baznih postaj (stolpov GSM-R), kupljene bodo mobilne radijske naprave za operativno osebje in vzdrževalna vozila upravljavca javne železniške infrastrukture. Vzpostavljen bo tudi centralni nadzorni sistem in upravljavski center za celotno novo zgrajeno omrežje. Uvajanje se bo začelo na glavnih progah, nadaljevalo pa na regionalnih. V okviru projekta bo izvedeno tudi usposabljanje osebja za upravljanje in vzdrževanje novega omrežja.
Med državami nepovezan razvoj železnic v Evropi v preteklosti je bil med drugim razlog za uporabo različnih radijskih komunikacijskih sistemov, kar je po eni strani povzročalo visoke stroške gradnje in vzdrževanja, po drugi pa zaradi medsebojne nekompatibilnosti prinašalo tehnične in časovne ovire v izvajanju železniškega prometa. Z naraščajočo ekonomsko integracijo znotraj EU pa se je vzporedno razvijala tudi enotna rešitev na področju železniške radijske komunikacije – sprejeta je bila uporaba GSM-R sistema. Sistem je danes v uporabi v železniškem prometu po vsej Evropi, poleg tega pa je tudi predpisan in obvezen v okviru specifikacij interoperabilnosti, in sicer tako na konvencionalnih progah kot tudi na progah za visoke hitrosti.
Omenjeni projekt je del 1,57 milijarde evrov vrednega Operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007-2013, ki sredstva v prvi vrsti namenja posodobitvi ali novogradnji infrastrukture s področja okolja in prometa, v manjši meri pa tudi za projekte s področja trajnostne rabe energije. Gre za deseti potrjeni veliki projekt iz Slovenije (Evropska komisija namreč potrjuje t.i. velike projekte, katerih skupna vrednost presega 50 milijonov evrov).
Pred njim je Evropska komisija izdala odločbe za šest projektov s področja prometa (izgradnja potniškega terminala na Aerodromu Ljubljana, štirje avtocestni odseki in modernizacija železniške proge Divača-Koper) ter za tri projekte s področja okolja (nadgradnja regionalnega centra za ravnanje z odpadki v Osrednjeslovenski regiji, nadgradnja sistema za spremljanje in analiziranje vodnega okolja v Sloveniji ter za celovito oskrbo s pitno vodo v Šaleški dolini).
Za izvajanje projekta uvedbe digitalnega radijskega sistema (GSM-R) na slovenskem železniškem omrežju je pristojno Ministrstvo za infrastrukturo in prostor, kjer so vam na voljo za dodatne informacije.